اخبار

اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان؛ مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان با حضور دکترقاسملو؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، دکتر آذرپیوند؛ ریاست پارک علم و فناوری استان زنجان، دکتر رسولی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان و دکتر کرمی؛ رئیس دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

دکتر خواصی سخنران اول این مراسم با ارائه گزارش در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه گفت: بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان با نظر جمعی اعضای کمیته در دانشگاه زنجان در کارخانه کبریت برگزار گردید و هدف از انتخاب محل کارخانه کبریت برای برگزاری نمایشگاه، اطلاع  مردم از دستاوردهای علمی بود

وی افزود: بیش از ۲۰ دستگاه و ۵۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که دستاوردهای خود را به نمایش گزاشته اند.

خواصی در ادامه مطرح کرد: پس از برگزاری نمایشگاه در استان زنجان، نمایشگاه بین المللی تهران را در پیش رو داریم و امیدواریم با حضور فعال شرکت های دانش بنیان حضور موثر و مفیدی را ایفا نمائیم.

در ادامه دکتر قاسملو؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان که به عنوان سخنران میهمان با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی برخورد منطقی با تمام پدیده هاست اظهار کرد: یک درصد تولید ناخالص ملی و استان به فعالیت های علمی اختصاص دارد و این نسبت در کشورهای توسعه یافته ۴ تا ۵ درصد است.

او با بیان اینکه  منابع حاصل از صادرات ۶۳ درصد بودجه عمومی دولت را تشکیل می دهد گفت:  منابع حاصل از صادرات نفت تامین کننده ضریب تکنولوژی بنگاههایی عمومی بوده است و دشمنان از این ضعف استفاده کرده اند.

قاسملو تاکید کرد: این کشور توسعه پیدا  نمی کند مگر اینکه به ضریب تکنولوژی و  توسعه اقتصاد برسیم و امیدوارم با  افزایش شرکت های دانش بنیان  و تحقیقات ضریب تکنولوژی را شاهد باشیم.

دکترآذرپیوند به عنوان دبیر کمیته برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان ضمن تشکر و قدردانی از حضور دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان گفت: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان بیانگر فعالیت های شبانه روزی است که عزیزان متحمل شده و در این نمایشگاه در اطلاع عموم رسانده می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه مطرح نمود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در گذشته مبنی بر راه اندازی دانشگاه و مراکز پژوهشی، متاسفانه فناوری قابل توجهی صورت نگرفت ولی امروز شاهد این هستیم که دانشجویان ما در این عرصه پا را فراتر گزاشته و موفق به کسب درجات عالی شده اند.

ایشان افزود: مقالات ما باید تولید به ثروت گردد که متناسب با علم ما باشد و امیدارم روزی فرا برسد که شرکت ها خودجوش نسبت به راه اندازی نمایشگاه به پارک مراجعه نمایند و حاصل این برگزاری نمایشگاه ها عقد تفاهم نامه و قراردادهای کاری باشد.

ایشان در ادامه روز ۱۶ آذر را که مزین شده به نام دانشجو تبریک عرض نموده و از اولین معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر فخرایی که استاد راهنمای ایشان بودند یاد کرده و با ذکر صلواتی یاد این عزیز از میان رفته را گرامی داشتند.

در آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار نیز از ۲ غرفه برتر و ۴ فناور برتر نیز تجلیل و به رسم یادبود تندیس نمایشگاه به ایشان اهدا گردید.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با حضور ۱۰ غرفه و ۵ دانشکده و دانشگاه زنجان با حضور ۱۲ غرفه و ۶ دانشکده توانستند به ترتیب عنوان غرفه اول و غرفه دوم را برای خود کسب نمایند.

در ادامه از ۴ فناور برتر که توسط کمیته برگزیدگان پژوهش و فناوری استان انتخاب گردیده اند تجیلیل به عمل آمد.

– هادی مهدوی؛ شرکت توسعه ارتباطات سازگان صنعت

-حامد عزیزخانی؛ شرکت مبتکران صنعت و دانش عام گستر

– امین اکرمی, شرکت شیمی کانه ایرانیان

– مراد بیاگوی, شرکت هوش داده هدف

در پایان مراسم از دو کتاب مربوط به مردان نمکی رونمایی شد.

کتاب اول؛ مرگ در نمک، پژوهشی باستان‌شناسی در ایران، تألیف ابوالفضل عالی، توماس اشتولنر و ناتاشا باقرپور به شامل دو بخش مجموعه مقالات علمی و بخش کاتالوگ یافته‌های به‌دست‌آمده از معدن چهرآباد زنجان بوده که در ۳۷۵ صفحه و به شکل تمام‌رنگی انتشارات موزه ملی ایران است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

کتاب دوم، رویای جاودانگی تألیف مریم عالی و حامد زیفر در ۱۳۸ صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی است که توسط انتشارات موزه ملی ایران به چاپ رسیده و داستان با تصاویری با زبان کودکانه درباره معدن نمکی چهرآباد است که در نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن بازار رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *