اخبار

زنجان؛ جزو ۵ استان هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان؛ جلسه‌ قانون جهش تولید دانش بنیان با حضور مشاور امور هماهنگی دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاسـت جمهوری، و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به منظور حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان در استانداری زنجان برگزار شد.

ابولفضل باقری، با اشاره به اهداف این جلسه و پرداختن به برنامه همکاری و اجرای قانون جهش، اظهار داشت:  در حال حاضر در این راستا مدرن‌ترین قانون در کشور تصویب شده است.

مشاور امور هماهنگی دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاسـت جمهوری، ادامه داد: در این قانون حمایت‌های بی‌سابقه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که رویکرد مردمی کردن اقتصاد در استان‌ها از الویت‌ها در این خصوص است.

باقری، با اشاره به دیگر اهداف مشترک همکاری در این زمینه در استان ها، تصریح کرد: تعریف پروژه‌های کلان، ایجاد کنسرسیوم‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای صنعتی به ویژه گلوگاه‌های فناورانه، رشد کمی و کیفی شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان و جهت دهی آنها به منظور رفع نیازها و چالش‌های این مورد در استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌ بنگاه‌های اقتصادی استان، ترغیب بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه از جمله اهداف دراین زمینه خواهد بود.

باقری، همچنین خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در اجرای این قانون نقش موثری دارند و استفاده از حداکثر ظرفیت استان و مسئولیت پذیری مدیران اجرایی دستگاهها و کارشناسان تاثیر مستقیم در راستای  اجرای بهتر این قانون است.

مشاور امور هماهنگی دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاسـت جمهوری، در ادامه‌ با بیان تشریح این توافقنامه مشترک، بر مشارکت متمرکز استانداری زنجان، تاکید کرد و گفت: استان زنجان یکی از ۵ استان در سطح کشور است که با معاونت علمی و فناوری برنامه مشترک دراین زمینه دارد.

وی، همچنین از معافیت های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: اگر در استان فعالیتی توسعه ای در این راستا انجام گیرد و شرکت‌های دانش بنیان در زیرساخت‌های استان هزینه کنند و پروژه‌ها را به اتمام برسانند دولت معافیت‌های مالیاتی برای آنها در نظر خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر هماهنگی اقتصاد دانش بنیان، افزود: تعهدات مالی در دو برنامه مشترک در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فنی و زیست بومی اجرایی خواهد شد.

وی، در پایان سخنان خود، با قدردانی از استانداری زنجان، گفت: امیدواریم جهشی فراتر از جهش تورم در استان اتفاق بیفتد که آن را تحول جهشی بنامیم.

محسن افشارچی، نیز در ادامه با تشریح جزئیات بر گزاری این جلسه، اظهارداشت: با وجود فرصت‌های فراوان در استان، ما شاهد ضعف زیرساخت‌های دانش بنیان هستیم که این همکاری به رشد شرکت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها کمک خواهد کرد.

استاندار زنجان، با اشاره به  اهمیت توافق نامه مشترک و رشد ایده‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه، ادامه داد: دانش تولید و ساخت ابزار و دستگاه‌های مولد بیش از هر چیز باید مورد توجه شرکت‌ها قرار بگیرد تا مشکلات تولید و مشکلات زیرساختی در استان رفع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *