اخبار

افتتاح همزمان ۲۵ طرح دانش بنیان و فناورانه در زنجان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان زنجان ؛ به مناسبت ایام الله دهه فجر ۲۵ پروژه دانش بنیان، ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان با اعتبار  ۱۳۱۰میلیارد ریال افتتاح شد.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گرامی در این مراسم به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان‌های ابهر، طارم و سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری خرمدره تبدیل به مرکز رشد شده است.

علی آذرپیوند افزود: برای راه اندازی این مراکز ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به ضرورت توجه به پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری تاکید کرد و افزود: بودجه استانی پارک علم و فناوری سه میلیارد تومان است که با تخصیص آن امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه طی سه سال اخیر حرکت و توسعه قابل توجهی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان محقق شده است، گفت: از جمله این پیشرفت‌ها توسعه پهنای باند استان از ۱۰۰ گیگابیت به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه است.

حامد سرایی افزود : در این مدت ۲۵۵ روستای استان زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گرفت.

وی همچنین از راه اندازی نخستین سایت نسل پنج اینترنت تلفن همراه در استان زنجان خبر داد و افزود: در مجموع با سرمایه گذاری‌های مستقیم مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز سرمایه گذاری‌های شرکت‌های وابسته ۱۲۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هزینه شده است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در آیین افتتاح همزمان طرح های دانش بنیان، ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر بخواهیم ارزش افزوده‌ بیشتری در داشته باشیم باید به سمت ساخت دستگاه های تولیدی حرکت کنیم اظهار کرد: بدون تولید دستگاه های مورد نیاز خطوط تولید و اکتفا به واردات آنها، توسعه صنعتی حالت روبنایی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تولید ماشین آلات مورد نیاز، موضوع پیچیده‌ای نیست و در این خصوص باید به سمت جذب سرمایه گذار برویم افزود: در این راستا باید حرکتمان به سمت مرزهای دانش باشد تا بر مبنای کشفیات جدید بتوانیم ارزش افزوده ایجاد و از انرژی جوانان نیز در این زمینه استفاده کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فراهم کردن زیر ساخت‌ های حمایتی وظیفه دولت است بیان کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند مسائلی را حوزه صنایع را در اختیار جوانان قرار دهد تا زیر ساخت حمایتی از جوانان در طی مسیر دانش فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *